onsdag 11. januar 2012

Et lite middagtips?

Scampi og kylling med pasta og soltørkede tomater :)
Kanskje litt råflott i hverdagen, men av og til er det lov å unne seg litt ekstra :) Og denne retten er super lett å lage i en travel hverdag også :) Selv undertegnede fikk det til på null , niks :) Here we go om du lot deg friste av bildet ;
Skrell scampi og legg dem i marinade ( 3 ss olje, 2 pressede hvitløksfedd og 1/4 oppkuttet chillie (uten frø:) ). Jo lengre de godgjør seg jo bedre, men iaf 1 time i marinaden ( kan gjøres kvelden før og da er jo halve jobben gjort ;)).
Mamma pleier i denne retten å ta ca 5 scampi til hver, så gjorde det jeg med :) 1 kyllinfilet per snute kuttes opp i småbiter og saltres og peppres. deretter stekes de i litt smør til gjennomstekt, før de ligges på en tallreken :) så taes 2-3 dl fløte oppi pannen for å koke ut eventuell kyllingkraft :) Scampiene og marinaden, samt 6 soltørkede tomater (fåes i lake i de fleste butikker, kuttes opp i ønsket str) taes oppi pannen med fløte for å surre noen minutter ;) når scampiene er røde kan kyllinen komme oppi igjen :) Jeg brukte tagiatelle fersk pasta som kun trenger 3 min i kokevann (oppskrift på pakken) og VOLA :) Deilig middag i min munn, super lett :)
Junior elsker pasta, så moste kylling i litt saus og det ble en hitt :)Takk som titter innom iallefall :)

                                            God onsdag til deg!

2 kommentarer:

  1. Bloggen din er bare så inspirerende <3 elsker å gå innom bloggen din, og se her enda noe nytt igjen :-) Flinkisen :-) maten ser deilig ut og de fine skålene liker <3 skal prøve denne retten vi og :-) ha en fin kveld og jeg gleder meg til enda flere inspirerende innlegg fra deg :-)Klem fra en som elsker å titte innom bloggen din <3

    SvarSlett
    Svar
    1. ♥ Takk for enda en koselig hilsen på bloggen min, det betyr mye med slike varme spor :o) Det er super lett rett og god om en liker ingridiensene :o) Tusen takk for en herlig formiddag i dag også, søte venn :o) Gode klemmer

      Slett

Takk for alle koselige kommentarer og innspill ღ